9 Apr 2014

My New Born Check List

Kalau ikutkan petua mak-mak, mula membeli-belah pada umur kandungan 7 mths and above.. 

Setiap bulan, saya asingkan siap-siap duit gaji untuk beli barang baby. Nak cari barang baby bukan senang, pergi sehari tu bukan masa tu juga semua siap di beli.. Perlu survey dan perlu buat bajet. Plus, penat dan mengah you bila dah 7 bulan..Tentu tak larat...


Tetapi saya?? Sejak 5 bulan lagi saya dan mula kumpul sikit-sikit..
Bila dah 7 bulan ni, boleh di katakan semua barang dah siap saya beli.. Except cari orang urut je belum.. Set Bersalin pun dah.. Rasa tak sabar2 pula nak berpantang dan kuruskan badan.. cewahh ;)

Oklah, s
eperti yang di janjikan, inilah my own checklist. Please feel free to exclude or add in items in the CL ya. Ni check list saya.. Untuk mummy yang pernah bersalin dah tentu lebih arif tentang ni..Tak payah list-list ni lagi kot... Betul tak mummy?




Sila print sebagai panduan..

2 comments:

  1. Assalamualaikum. berguna sangat checklist ni... syukur alhamdullilah semuanya lengkap kecuali barang2 besar seperti baby cot, stroller and so on.. beli yang penting2 dulu

    ReplyDelete
  2. Waalaikumsalam.. Betul sheila, as for me barang-barang yang boleh ditangguhkan.. Kita fikir dan beli kemudian..

    Jika nak di ikutkan, beli basic things for baby pun dah kira belanja nearly thousand.. Betul tak? Even kita dah beli barang discounted price, and jenuh survey..

    Checklist boleh bezakan keperluan atau KEHENDAK mama semata-mata. :)

    ReplyDelete